Ο ΣΥΡΙΖΑ αλλάζει.. την ιστορία του 1821 στα σχολικά βιβλία
Σημαντικές αλλαγές στο μάθημα Ιστορίας από το Δημοτικό έως το Λύκειο προωθεί το υπουργείο Παιδείας, πετώντας στα «σκουπίδια” την πραγματική και ουσιώδη ελληνική ιστορία και δίνοντας έμφαση στο προσφυγικό στοιχείο, τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό και το συνδικαλισμό.
Οικογενειακή και τοπική ιστορία του μαθητή στη Δ’ Δημοτικού αντί για τα γεγονότα στην αρχαία Ελλάδα και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου προς τη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει μέχρι τον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ, το τζιχάντ και το Ολοκαύτωμα, τον συνδικαλισμό και τα δικαιώματα των μειονοτήτων είναι κάποιες από τις αλλαγές που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στο Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από τη Γ’ Δημοτικού έως και την Α’ Λυκείου.
Στις ριζικές αλλαγές στην ιστορία που προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περιλαμβάνονται συνδυασμός της ελληνικής μυθολογίας με μύθους άλλων λαών ενώ δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο προσφυγικό στοιχείο.
Οι αλλαγές θα ξεκινήσουν από τη Γ’ Δημοτικού και θα αγγίξουν και την ύλη της Α’ Λυκείου, όπου οι μαθητές πλέον θα διδάσκονται γεγονότα της σύγχρονης πολιτικής Ιστορίας, όπως είναι ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας και οι επιχειρήσεις για την ανατροπή του Σαντάμ Χουσεΐν.
Μεταξύ των προτάσεων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) είναι η διδασκαλία του Ψυχρού Πολέμου και η πτώση των κομμουνιστικών καθεστώτων, παραμερίζοντας κεφάλαια της σύγχρονης ελληνικής Ιστορίας, αλλά και της Μυθολογίας.
Προτείνεται επίσης ο περιορισμός της αναλυτικής παρουσίασης της Επανάστασης του 1821, παρότι θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν κεφάλαια από τον 15ο αιώνα έως και τη σύγχρονη εποχή.
Στην ενότητα, όμως, για την Ελληνική Επανάσταση η διδασκαλία στρέφεται σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας, όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση και λιγότερο στους πρωταγωνιστές της Απελευθέρωσης.
Στην ενότητα, όμως, για την Ελληνική Επανάσταση η διδασκαλία στρέφεται σε βασικά κοινωνικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας, όπως ο εκσυγχρονισμός και η εκβιομηχάνιση και λιγότερο στους πρωταγωνιστές της Απελευθέρωσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου