Τρίτη 19 Ιουλίου 2022


 KYΠΡΟΣ 1974: "Δεν γνώρισα το χάδι του, αλλά μoυ φτάνει η αγάπη του για την Πατρίδα".

Η Ελένη Κόκκα, πέρσι ειχε πάει στην Κύπρο για να παραλάβει τα οστά του αγνοούμενου πατέρα της, που εντοπίστηκαν στο Κιόνελι. Είχε αναφέρει τότε:
«Αισθάνομαι βαθιά συγκινημένη γιατί ο πατέρας μου έφυγε μαχόμενος και έπεσε υπέρ Πίστεως και Πατρίδας.
Τα οστά του πατέρα μου Αρχιλοχία Κωνσταντίνου Κόκκα, βρέθηκαν στο σημείο όπου έπεσε νεκρός. Βρέθηκαν στην αντιαρματική τάφρο, όπου έγινε η μάχη στις 20 προς 21 Ιουλίου του 1974. Όλα αυτά τα χρόνια είχαμε μια μαρτυρία που έλεγε πως ο πατέρας μου βλήθηκε θανάσιμα, αλλά χωρίς πειστήρια. Οι άδειες για τις ανασκαφές ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια διότι όλες αυτές οι εκτάσεις ανήκαν σε ιδιώτες. Έτυχε και κάποιος βρήκε ένα ίχνος οστού κι έτσι έσκαψαν σε μεγάλη απόσταση διότι έβρισκαν διάφορα διάσπαρτα κομμάτια. Τελικά από τις μαρτυρίες που είχαν και τις έρευνες, εντόπισαν δυο σκελετούς ανδρών του πατέρα μου και του Ανθυπασπιστή Θωμά Κουκούλη.
Νιώθουμε μεγάλη τιμή για τον πατέρα μας, για την λεβεντιά του, την αυτοθυσία του, ήταν παλικάρι 37 ετών. Πριν χρόνια στα στοιχεία που είχε δώσει η μητέρα μου ήταν πως φορούσε συνεχώς την βέρα του και ένα ρολόι. Βρέθηκε ένα ρολόι το βγάλαμε φωτογραφία και πιστεύω πως η μητέρα μου ίσως το αναγνωρίσει γιατί ήμουν μικρή τότε και δεν θυμάμαι. Βρέθηκαν επίσης πόρπες από ζώνες, κουμπιά από χιτώνια, κάλτσες που δεν ξέρουμε σε ποιον ανήκουν. Όλα βρέθηκαν διάσπαρτα, ενώ πολλά αλλοιώθηκαν.
Δεν γνώρισα το χάδι του, δεν άκουσα την φωνή του, την μορφή του, αλλά μου φτάνει η αγάπη του για την Πατρίδα. Η αδελφή μου θυμάται κάτι, αλλά όχι και πολλά. Η μητέρα μου θυμάται τα πάντα. Από το 2019 μας ενημέρωσαν εμάς τις κόρες του πως κάτι έχουν βρει και στην μητέρα μου το είπαμε σιγά σιγά. Αυτό που θέλαμε να γίνει τόσα χρόνια τελικά έγινε. Ήταν χρέος μας όλο αυτό. Πάντα λέγαμε πως έπρεπε να βρεθεί, να επαναπατριστεί και να ταφεί όπως του αξίζει στον τόπο του.
Η ταφή του θα γίνει στην πατρίδα του στο Πέτα Άρτας με όλες τις τιμές, ενώ σε λίγο διάστημα θα παραλάβουμε το ξίφος του».
Γενικό Επιτελείο Στρατού: «Ο Κόκκας Κωνσταντίνος του Παναγιώτου, υπηρετών ως Αρχιλοχίας Πεζικού εις ΕΛΔΥΚ/6ος Λόχος, εφονεύθη βληθείς υπό εχθρικών πυρών (Τούρκικων), κατά την επίθεσιν της ΕΛΔΥΚ την νύχτα 20/21 Ιουλ. 74, κατά του θύλακος Λευκωσίας, Τομεύς Κιόνελι, επεδείξατο εξαιρετικήν τόλμην και ανδρείαν, ως επικεφαλής Διμοιρίας, ενεργήσας κατά των εχθρικών πολυβολείων, και απωλέσθη επί του πεδίου της μάχης, χαρακτηρισθείς έκτοτε ως αγνοούμενος. Δι’ ό προτείνω την απονομήν εις τούτον του Αργυρού Αριστείου Ανδρείας».
Σημείωση: Το παράσημο αυτό δεν έχει απονεμηθεί μέχρι και σήμερα σε κανέναν πολεμιστή της Κύπρου, και φυσικά ούτε στον ηρωικώς πεσόντα διμοιρίτη του 6ου Λόχου της ΕΛΔΥΚ, Κωνσταντίνο Κόκκα.
Τιμώντας εκείνους οι οποίοι έδωσαν την ζωή τους υπέρ της ελευθερίας της Κύπρου, η Κυπριακή Κυβέρνηση απένειμε το 1996 στον Αρχιλοχία Κόκκα, το Μετάλλιο των Προμάχων της Ελευθερίας της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Η Ελληνική Κυβέρνηση προήγαγε τον Αρχιλοχία Κόκκα στον βαθμό του Συνταγματάρχη και το 2007 απονεμήθηκε στην οικογένειά του Αναμνηστικό Μετάλλιο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου