ΤΑ ΨΕΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΑΤΡΩΝ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ
ΠΕΡΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ ΝΑΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
επιδρομές του Αλάρινου( 396μ.Χ ) καταστροφές στους αρχαιους ναους .
Ο Αλαρινος δεν ηταν Βυζαντινος αλλά Γοτθος.
όπου ο ίδιος ο Θεοδόσιος ο Β' είχε κατεδιωξει έναν χρόνο πριν .
Οι Αιτωλοι τον 3° αιώνα π.Χ "απογυμνωσαν" και κατέστρεψαν ιερά και τους τόπους λατρείας .
Το 219 π.Χ ο στρατηγός της Αιτωλικής Συμπολιτείας Σκόπας ,
κυριεύει το Δίον και καταστρέφει τα πάντα !!
Γκρεμίζει όλα τα κτίσματα και πυρπολεί τους χώρους λατρείας
Στο ιερό της Δωδώνης , από τον στρατηγό των Αιτωλών Δωριμαχο καταπάτησε
κάθε ιερό και όσιο ,γράφει ο Πολύβιος.
Ο Φίλλιπος με τους Μακεδόνες σε αντίποινα πυρπόλησαν και κατεδάφισαν ιερά
ανέτρεψαν και κατεδάφισαν 2.000 ανδριάντες .
Δεν περιορίστηκαν στην Αιτωλία ,αλλά προχώρησαν και στην Αττική.
Το 200 π.Χ όπως εξιστορεί ο Λίβιος κατέστρεψαν τα μνημεία και ανέσκαψαν
τους τάφους ,διασκορπιζοντας τα οστά των νεκρών !!
Ακολουθούν οι επιδρομές των Ρωμαίων που κράτησαν 200 χρόνια !!!
Μετέφεραν στην Ρώμη ναούς ,ιερά και αγάλματα .
Το 194 π.Χ ο Τίτος Φλαμινιος , μετά την νίκη του στέλνει καραβίες ολόκληρες
από κλεμμένα μαρμάρινα και χάλκινα αγάλματα στην Ρώμη
για να κοστίσουν το θρίαμβο του.
Το 189 π.Χ ο Μάρκος Φουλβιος λεηλατει σύμφωνα με τη καταγραφή
του Πολυβίου την Αμβρακία ,συμπεριλαμβανομένων και των ιερών της
και στέλνει σαν λάφυρα στην Ρώμη ,αγάλματα επιγραφές και θησαυρούς .
Το 181 π.Χ η σύγκλητος είχε ρίξει στην πυρά τα έργα των Πυθαγορείων .
Το 87 π.Χ ο "άξεστος Σύλλας" καταστρέφει στην Αθήνα που είχε συμπαρασταθεί
με τον Μιθριδατη ,αμέτρητα αγάλματα ,πίνακες ζωγραφικής
και θυσαυροι ,γίνονται αντικείμενα λεηλασίας και μεταφέρονται
στην Ρώμη, συμπεριλαμβανομένης της ονομάστηκε βιβλιοθήκης
του Αμπελλικωνος και του περίφημου πίνακα του Ζεύξιδος .
Ο Σύλλας άρπαξε και το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς το οποίο
ήταν στο ιερό της Βοιωτίας.
Επίσης "έβαλε χέρι" στα ιερά της Επιδαύρου ,της Ολυμπίας και των Δελφών .
Το 55 π.Χ ο φοβερός Βέρτης λεηλάτησε τα καλλιτεχνήματα και τους θησαυρούς
όλης της νότιας Ελλάδας.
Έκλεψε το χρυσό από τον ναό της Αθηνάς ,άρπαξε από την Τένεδο το λατρευτικό
άγαλμα του τοπικού ημίθεου Τεννητός ,
καταληστεψε τον πανάρχαιο ναό της Ήρας στην Σάμο ,τον ναό της Αρτέμιδος
στην Πέργαμο, λεηλάτησε όλα τα μνημεία της Ασπενδου στην Παμφυλία.
Ο Αύγουστος κλέβει από την Τεγέα και μεταφέρει στην Ρώμη
το περίφημο άγαλμα της Αλέας Αθηνάς .
Ο Καλιγούλας διάλεγε Ελληνικές προτομές και πρόσταζε να τις αποκεφαλίζουν
και να προσθέτουν σε αυτές το δικό του κεφάλι !!
Ο Βερόνας άρπαξε πεντακόσια χάλκινα γλυπτά από τους Δελφούς
Οι Ρωμαίοι μέσα σε λιγότερο από 200 χρόνια ,μετατρέψαμε την Ελλάδα
σε ερειπωμενη επαρχία .
Ο Παυσανίας τον 2° αιώνα Μ.Χ περιγράφει μια χώρα ερειπωμενη
και ολιγανθρωπη, της οποίας αρκετές πόλεις είναι ήδη έρημες,
τα ιερά είναι κατά πλειοψηφία χορταριασμενα και με γκρεμισμένες τις στέγες.
Πεντακόσια αγάλματα από τους Δελφούς ,τρεις χιλιάδες από την Ρόδο
και εκατοντάδες γλυπτά και έργα ζωγραφικής από την Κόρινθο,
έγιναν λεία κατακτητών βαρβάρων.(Παυσανίας ,Φωκικά).
"Μεταξυ των κλοπιμαίων ήσαν η πασίγνωστη κόρη του Ανζιο η Κασσάνδρα
ο έρως του Πραξιτέλους,ο θνήσκων Γαλάτης ,ο Απόλλων του Σκόπα
η " Ευκνημα" αμαζόνα του Στρογγυλιωνος και ένα μικρό άγαλμα
του Αλέξανδρου, το οποίο το ήσαν επιχρυσωση .
Οι πλούσιοι Ρωμαίοι ,αφού πρώτα έσβηναν τα επιγράμματα από τις βάσεις
των αγαλμάτων ,έκοβαν τα κεφάλια και στην θέση τους έβαζαν
το μαρμάρινο ομοίωμα του δικού τους κεφαλιού.
(Παυσανίας περιήγησις της Ελλάδος).
Επί μεγάλου Κωνσταντίνου οι αρχαίοι ναοί είναι κατεστραμμένοι και εγκαταλελειμμένοι.
Ο Στράβων στα "γεωγραφικά " μας πληροφορεί ότι :
"Το μαντείο της Δωδώνης είχε σταματήσει προ πολλού να λειτουργεί
και ήταν ερείπια το 7 π.Χ".
Ο καθηγητής Βασίλειος Μπακουρος σημειώνει :
" Όπως αποδεικνυει η έγκυρη επιστημονική έρευνα με βάση
αρχαιολογικά ευρήματα (βλέπε Ν.Παπαχατζη - η θρησκεία στην αρχ Ελλ.)
Τα περισσότερα ειδωλολατρικά και ιερά η' ναοί
δεν καταστράφηκαν ούτε μετασκευάστηκε σε χριστιανικούς ναούς
αλλά ΕΓΚΑΤΑΛΗΦΘΗΚΑΝ .
Τις παρατηρούμενες καταστροφές οι αρχαιολόγοι τις αποδίδουν
στους σεισμούς ,στις βαρβαρικές επιδρομές και στην ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ .
Ο Timothy E.Gregory συμφωνωντας με τον με τον J.M.Speiser και με τον
Alison Frantz σημειώνει :
"Οι ειδολολατρες και οι Χριστιανοί διατηρούσαν ουσιαστικά χωριστές σφαίρες
δραστηριότητας ,σε όλη την ύστερη αρχαιότητα οι ειδολολατρες
διατηρούσαν το παλιό κοινωνικό κέντρο ,με τους ναούς και τα δημόσια κτήρια
,ενώ οι Χριστιανοί περιοριζόταν στις προαστιακες περιοχές ,
έτσι η άμεση επαφή μεταξύ των δύο θρησκειών, υπήρξε μικρή και καμιά
μαζική μετατροπή ναών δεν προέκυψε από κάποιο "διάταγμα του Θεοδοσίου".
Αυτό έγινε μόνο σε μεταγενέστερη χρονολογία ,κύριος τον 7°αιωνα Μ.Χ
μετά τις μετατοπίσεις που προκάλεσαν , οι Σλάβοι επιδρομείς
και σε μια εποχή που ο παγανισμός ήταν μια μακρινή ανάμνηση" .
Ο Ιουλιανός βιώνει αυτοπρωσοπος το τέλος της ειδολολατρειας
όταν πήγε όντας στην πλούσια Αντιόχεια μέγα κέντρο της ειδολολατρειας
αντί να συναντήσει τις μεγαλοπρεπές τελετές και θυσίες που ονειρεύεται,
βλέπει πικραμένος ΝΑΟΥΣ ΑΔΕΙΟΥΣ και έναν ταλαίπωρο ειδωλολάτρη ιερέα
να έχει φέρει ΜΙΑ ΧΗΝΑ ΟΛΗ ΓΙΑ ΘΥΣΙΑ και αυτή απο το σπίτι του.
Και γι'αυτό αναφωνει πικραμένος ότι είναι φρικτό ,
μια τόσο σημαντική πολη να παραμελεί τους θεούς ,περισσότερο
και από κωμόπολη στα βάθη του Πόντου !!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου